Feudalne Święte Imperium chronione przez Rycerzy, wspierane magią "Światła/Życia". Jest to propozycja dla graczy, którzy lubią zbudować obronę, a później przeprowadzić silny kontratak. Z dodatkową opcją do leczenia.
Mury Przystani
Mają 7 punktów wytrzymałości.
Syn i dziedzic Lorda Edryka z Księstwa Jednorożca. Próbuje oczyścić reputację i dobre imię swego ojca. Godryk kieruje się poczuciem porządku, służby i wierność Imperium Gryfów.
Można go spotkać także w: HoMM5
Tarcza Edryka
Przez jedną turę Godryk broni strefy końcowej swoją tarczą, która ma 50% jego maksymalnego poziomu PW. Cała pozostająca moc jest podwajana, a potem wysyłana w kierunku jednostek wroga.
Z początku zaślepiony rozkazami króla staje przeciwko Anwen. Po wyjaśnieniu całej sprawy staje po jej stronie i rusza do Imperium w celu wyjaśnienia wszystkiego, tam w dołącza do Godryka. Postać możemy odblokować poprzez ukończenie kampanii Przystani.
Błogosławiona Szarża
Wszystkie atakujące oddziały zostają natchnione Błogosławioną Szarżą i otrzymują 30% premię do swojej całkowitej mocy.
DLC - Jestem Legendą
To on wprowadził w błąd cesarza Imperium. W zamian za obiecaną mu moc służy Lordowi Krwawej Korony i wciela jego plan w życie na terenie Imperium. Przez tę moc przeistacza się w monstrum. Postać możemy odblokować poprzez zakupienie DLC.
Podmuch Żółci
Losowo zmienia podstawowe jednostki wroga i mury w żywność. W następnej turze Carlyle zjada ją i wypluwa w kierunku wrogiego Bohatera pod postacią żółci.